César Bolaños - Intensidad y Altura (1964)
DOI:
https://doi.org/10.62230/antec.v8i1.221Keywords:
Dossier, César BolañosAbstract
Intensidad y Altura was composed in 1964 at the Latin American Center for Advanced Musical Studies of the Torcuato Di Tella Institute. The composers César Bolaños and Edgar Valcárcel, belonging to the generation of the 50s, arrived in Buenos Aires in 1963, coinciding with the creation of the electroacoustic music laboratory of said institution.
Downloads
References
Alvarado, L., Varela, D., Cambiasso, N., Cuentas, S. y Rozas, E. (2009). Tiempo y obra de César Bolaños. Centro Cultural de España.
Alvarado, M. P. (2021). Nostalgia desde la diáspora: Construcción de una música electroacústica peruana a través de la poesía en los casos de Intensidad y Altura de César Bolaños (1964) y Los Dados Eternos de Rajmil Fischman (1991) [Tesis de licenciatura, Facultad de Artes Escénicas, Pontificia Universidad Católica del Perú]. Repositorio de Tesis PUCP. http://hdl.handle.net/20.500.12404/19147
Armisén, A. (1985). Intensidad y altura: Lope de Vega, César Vallejo y los problemas de la escritura poética. Bulletin hispanique, 87(3), 277-303. https://doi.org/10.3406/hispa.1985.4565
Bolaños, C. (1990). Entrevista a Cesar Bolaños [audio] / Entrevistadora: Martha Mifflin.
Chion, M. (2009). Guide to Sound Objects. Pierre Schaeffer and Musical Research (J. Dack y Ch North, Trad.). Buchet Chastel. https://monoskop.org/images/0/01/Chion_Michel_Guide_To_Sound_Objects_Pierre_Schaeffer_and_Musical_Research.pdf
Dal Farra, R. (2004). Latin American Electroacoustic Music Collection. Portal Daniel Langlois Foundation for Art, Science, and Technology.
Eiriz, C. (2012). Una guía comentada acerca de la tipología y la morfología de Pierre Schaeffer. Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación, (39), 39-56. https://doi.org/10.18682/cdc.vi39.1757
Fogle, M. (2009). Understanding Electronic Music: A Phenomenological Approach [Tesis de doctorado, The Graduate School, Florida State University College of Music. Florida, Estados Unidos]. DigiNole, FSU Digital Library. http://diginole.lib.fsu.edu/islandora/object/fsu:182555/datastream/PDF/view
Normandeau, R. (2010). A revision of the TARTYP published by Pierre Schaeffer. En X. Shuya (Presidencia), Proceedings of the Seventh Electroacoustic Music Studies Network Conference. Conferencia llevada a cabo en congreso Electroacoustic Music Studies Network, Shangai, China. http://www.ems-network.org/IMG/pdf_EMS10_Normandeau.pdf
Schaeffer, P. (2003). Tratado de los objetos musicales (2da ed.). Alianza Editorial.
Vich, V. (2019). Vallejo: un poeta del acontecimiento. En G. Pollarolo y L. F. Chueca (Coord.), Historia de las literaturas en el Perú. Volumen 4. Poesía peruana: entre la función de su modernidad y finales del siglo XX (pp. 57-82). Pontificia Universidad Católica del Perú, Casa de la literatura peruana.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Antec: Revista Peruana de Investigación Musical

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.