Kyrie and Gloria of Papa Marcello Mass: An Overview from Choral Conducting
Downloads
References
Apfelstadt, H. (1997). Applying Leadership Models in Teaching Choral Conductors. The Choral Journal, 37(8), pp. 23-30. http://www.jstor.org/stable/23551359
Byo, J. & Lethco, L. (2001). Student Musicians’ Eye Contact with the Conductor: An Exploratory Investigation. Contributions to Music Education, 28(2), pp. 21-35. http://www.jstor.org/stable/24127034
Capdepón, P. (2021). Historia de la música y Edad Moderna: estado de la cuestión. Vínculos de Historia, 15(10), pp. 71-89. https://www.vinculosdehistoria.com/index.php/vinculos/article/view/vdh_2021.10.04
De Vito, A. (1969). Giovanni Perluigi da Palestrina. The Choral Journal, 9(4), pp. 22-26. http://www.jstor.org/stable/23543184
Frampton, A. (2019). Zelenka, Palestrina and the Art of Arrangement: A New Manuscript Fragment. Musicology Australia, 41(2), pp. 174-198. https://doi.org/10.1080/08145857.2019.1699003
Gauldin, R. (1995). A Practical Approach to Eighteenth-Century Counterpoint. Waveland Press Inc.
Gallo, J., Graetzer, G., Nardi, H. y Russo, A. (1979). El Director de Coro. Manual para la dirección de coros vocacionales. Ricordi Americana.
Godt, I. (1983). A New Look at Palestrina’s Missa Papae Marcelli. College Music Symposium, 23(1), pp. 22-49. http://www.jstor.org/stable/40374161
Grout, D. y Palisca C. (2001). Historia de la música occidental, 2. Alianza Música
Greenberg, N. (1961). El Repertorio Coral Renacentista y el director de Coros. Revista Musical Chilena, 15(77), pp. 61–66. https://revistamusicalchilena.uchile.cl/index.php/RMCH/article/view/1608
Grimshaw, J. (2012). Compositional phenomena in the Missa Papae Marcelli. Recercare, 24(2), pp. 5-33. http://www.jstor.org/stable/24430179
Hill, J. (2008). La música barroca. Ediciones Akal
Latham, A. (2008). Diccionario enciclopédico de la música. Fondo de Cultura Económica.
Miserachs, v. (2004). La polifonía clásica, punto cardinal de la Reforma del Motu Proprio de San Pío x. Revista de musicología, 27(1), pp. 257-272. https://doi.org/10.2307/20797850
Phillips, P. (2014). Singing Polyphony. The Musical Times, 155(1929), pp. 7-18. https://www.jstor.org/stable/24615654
Randel, M. (Ed.). (2009). Diccionario Harvard de música. Alianza Editorial
Restrepo, M. (2014). Propagando la Contrarreforma: Los madrigales de Francisco Guerrero en Canciones y villanescas espirituales (Venecia, 1589). Revista de Musicología, 37(1), pp. 141-168.
Rickards, G. (1997). First Performances: Pfitzner’s ‘Palestrina’. Tempo, 201(70), pp. 35-37.
Robledo, L. (1998). La música en el pensamiento humanista español. Revista de Musicología, 21(2), pp. 385-429. https://doi.org/10.2307/20797531
Schaefer, E. (1994). A Reexamination of Palestrina’s Role in the Catholic Reformation. Choral journal, (35), pp. 19-25.
Toro, J. (2012). Contrapunto sacro-vocal del siglo XXI. El estilo de Palestrina. Un análisis comparativo de los textos más representativos [Tesis de maestría, Universidad EAFIT, Medellín]. http://hdl.handle.net/10784/515
Vieth, R. (2003). The Effect of the Left Hand Conducting Gesture on Inappropriate Vocal Tension in Individual Singers. Bulletin of the Council for Research in Music Education, 30(157), pp. 62-70. https://www.jstor.org/stable/40319187
Williams, H. (2012). Children’s Choir: Starting from Scratch: Ideas for a Successful Conference Choir. The Choral Journal, 52(9), pp. 67-69. https://www.jstor.org/stable/23560706
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Antec: Revista Peruana de Investigación Musical
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.