Eduardo Fernandez’s Contributions to Time Optimization in Classical Guitar Learning
DOI:
https://doi.org/10.62230/antec.v1i2.13Keywords:
Time Optimization, Study of Guitar, Eduardo FernandezAbstract
The present research proposes a solution to the lack of time in classical guitar learning by analyzing the contributions of Uruguayan musician and teacher Eduardo Fernandez as found in his book Technique, Mechanism, Learning: An Investigation into Becoming a Guitarist. This research presents specific steps so as to apply the cited book to different pedagogical aspects such as musical analysis, fingering, and solutions to technical difficulties.
Downloads
References
Blacking, J. (1974). How musical is man? Washington: University of Washington Press.
Burga, E. (2004). Los procesos de aprendizaje en la formación docente: una mirada desde el Nuevo Enfoque Pedagógico y la interculturalidad. Lima: Ministerio de Educación. Recuperado de http://repositorio.minedu.gob.pe/bitstream/handle/123456789/97/045.%20Los%20procesos%20de%20aprendizaje%20en%20la%20formaci%C3%B3n%20docente%20una%20mirada%20desde%20el%20nuevo%20enfoque%20pedag%C3%B3gico%20y%20la%20interculturalidad.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Calin, D. (1998). Construction identitaire et sentiment d’appartenance. Psychologie, éducation & enseignement spécialisé. Recuperado de http://dcalin.fr/textes/identite.html
Copland, A. (1961). Cómo escuchar la música. México: Fondo de Cultura Económica.
Real Academia Española. (1992). Diccionario de la lengua española (21.a ed.). Madrid: EspasaCalpe.
Escande, A. (2012). Abel Carlevaro: Un nuevo mundo en la guitarra. Montevideo: Penguin Random House Group.
Fernández, E. (2000). Técnica, mecanismo, aprendizaje: una investigación sobre llegar a ser guitarrista. Montevideo: Art Ediciones.
McClelland, D. C. (1989). Estudio de la motivación humana (vol. 52). Madrid: Narcea Ediciones.
Rancière, J. (1987). Le maître ignorant: cinq leçons sur l’émancipation intellectuelle [El maestro ignorante: cinco lecciones sobre la emancipación intelectual]. París: Fayard.
Woolfolk, A. (2006). Psicología educativa. México: Pearson Educación
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Antec: Revista Peruana de Investigación Musical
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.